Kaposvár, Bajcsy-Zsilinszky u. 16-18.
Tel. / Fax.: +36-70-3206564
info@sarkpont.hu
Kosárban: 0 db, 0 Ft
Gesztenyés termékek
Szelídgesztenye facsemete
Olajok
Szörpök
Jogi információk

Adatvédelmi nyilatkozat
A Vásárlók adatait kizárólag saját szerződéseink, számlázásunk és könyvelésünk dokumentálására használjuk. A Vásárlói adatok a szállítás és kézbesítés idejére átadásra kerülnek a szállító cégeknek. A szállító vállalatok szerződésben nyilatkoznak az adatok bizalmas kezeléséről. Az adatok kezelésekor az Adatvédelmi Törvénynek megfelelően járnak el. Adatait írásos vagy e-mailben történő kérésre bemutatjuk, módosítjuk vagy töröljük (kivételt képeznek azok a számla adatok - a számlák tőpéldányai -, melyeknek megőrzésére a Számviteli Törvény Kötelez).
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-76742/2014.

A tájékoztatás célja:
8. § A tájékoztatásnak alkalmasnak kell lennie arra, hogy a fogyasztó rendelkezzen
A teljes törvény szövege
a) az áru- és szolgáltatás választás megkönnyítéséhez, továbbá az áru és a szolgáltatás
használatához, az áru fenntartásához szükséges megfelelő ismeretekkel az áru és a
szolgáltatás alapvető tulajdonságairól, jellegzetességeiről, az áru és a szolgáltatás minőségéről, áráról, díjáról, valamint az áru használatára vonatkozó utasításokról és használatával járó veszélyekről,
b) a jogai érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekkel.

Igyekezni fogunk az alábbiakban megfelelni ezeknek a pontoknak, és az oldalon elérhetővé tesszük az önök számára az ide vonatkozó jogszabályokat, melyeken keresztül megvalósul a jogaik érvényesítéséhez szükséges alapvető ismeretekről szóló tájékoztatás.

Szavatosság
Az eladónak (szerződésbeli vagy törvényes) felelőssége az eladott tárgy természeti vagy jogi szempontból hibátlan voltáért. (Magyar értelmező kéziszótár)

Szavatossági idő
Ameddig a szavatosság érvényes. Termékeinknél egyedileg és a gyártás idejétől függően is változó. ami a dobozon, vagy a csomagoláson olvasható.

Mit is jelent ez?

Szavatossággal arra vállalunk felelősséget, hogy az eladáskor hibátlan terméket kapott tőlünk, tehát nincs olyan rejtett hibája, amely csak később fog kiderülni és az ismertetett tulajdonságait a szavatossági időn belül megtartja.

Reklamációval kapcsolatban felhívhat minket a kapcsolatok oldalon található ügyfélszolgálati telefonszámon, vagy jelezheti problémáját a megadott e-mail címen, vagy címünkre elküldött postai levélben.

Az érdekérvényesítésben segíthet a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (www.fvf.hu) illetve az Országos Fogyasztóvédelmi Felügyelet... (www.ofe.hu)

Cégünk az 1959. évi IV. törvény A szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályai alapján jár el:

Jogérvényesítés
Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, úgy Ön a szavatossági illetőleg jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét. A szavatosság szabályait a Ptk. 1959. évi IV. törvény 305-311/A §-a, tartalmazza. Igyekszünk ennek lehetőségeiről az alábbiakban a legkorrektebbül tájékoztatni Önt.

A forgalmazó megkeresése, a panasz rögzítése
Amennyiben a vásárlást követően a termékünkre a terméken feltüntetett szavatossági idő még nem telt le, de a termék minőségileg nem megfelelő, keressen meg minket bármelyik elérhetőségünkön, vagy személyesen ügyfélszolgálatunkon a panaszával.

A kifogás érvényesítéséhez szükséges az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (számla, blokk), és maga a termék is. Postai csomagként feladja címünkre a visszaküldeni szánt terméket a vásárlási számla másolatával, vagy behozza személyesen.

(Kérjük a csomagot ne értéknyilvánítással adja fel, ne küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket nem áll módunkban átvenni.)

A termék megérkezésekor munkatársunk ellenőrzi, és piros postai utalványon vagy banki átutalással visszaküldi Önnek a termék értékét. Szavatossági reklamáció esetén a postaköltséget is visszafizetjük, amennyiben csak meggondolta magát, a postaköltséget nem térítjük meg.

A fogyasztói kifogásáról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelynek tartalmazni a kell:

1. a fogyasztó nevét, címét,
2. a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
3. a vásárlás időpontját,
4. a hiba bejelentésének időpontját,
5. a hiba leírását,
6. a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
7. a kifogás rendezésének módját (ha ez eltér a fogyasztó igényétől, ezt meg is kell indokolni).

Önnek meg kell kapnia a jegyzőkönyv másolatát, mert egyrészt ezen ellenőrizheti a panasz felvételét, másrészt könnyebb a kifogás bejelentésének igazolása.
Ha a - jogszabályi kötelezettségének ellenére - nem akarnánk jegyzőkönyvet felvenni, a vásárlók könyvébe tehet bejegyzést, és ezzel a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhat.

Amennyiben nem tudnánk az igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, a jogszabály alapján három munkanapon belül kötelesek vagyunk értesíteni, álláspontunkról értesíteni. 

A fogyasztó igényének teljesítése
Amennyiben elfogadjuk a kifogás jogosságát akkor a szavatossági szabályok szerint, a törvényi sorrendben - és a Polgári Törvénykönyvben meghatározott feltételekkel - az alábbiak teljesítését kérheti tőlünk:

1. elsősorban kicserélést;
2. másodsorban megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől
A szerződéstől való elállás azt jelenti, hogy Önnek vissza kell kapnia az áru ellenértékét, és nem azt, hogy levásároltatjuk az összeget. A levásároltatásra Ön nem kötelezhető, ilyen igényérvényesítési lehetőséget a jogszabályok nem ismernek.

Igényérvényesítés további lehetőségei
Amennyiben nem fogadnánk el a minőségi kifogást, vagy elfogadnánk, de semmit sem teszünk, akkor a fogyasztóvédelmi felügyelőségeknél tehet panaszt, illetve megkeresheti a termékhez kapcsolódó szakmai szervet, vagy egy fogyasztói jogokat védő társadalmi szervezetet, illetve a Békéltető testületet. A békéltető Testületek kivételével ezek a konkrét ügyben nem hozhatnak határozatot.

A fogyasztó elállási joga
A megrendelt terméket általában 48 órán belül, de legkésőbb 15 napon belül fel kell adnunk az Ön számára. A választott szállítási módtól függően megérkezik címére a termék, melyet – ha nem sérült a csomagolása – nyugodtan felbonthat. Mivel az Internetes vásárlás során nincs lehetőség a termék tüzetes vizsgálatára, ezért a távollévők között kötött szerződésekről szóló kormányrendelet általános objektív elállási jogot biztosít az Ön számára, melyet érvényesen mi nem zárhatunk ki.

A fogyasztó ugyanis az áru kézhezvételétől vagy szolgáltatás megrendelése esetén a szerződés megkötésétől (a szolgáltató visszaigazolása) 8 munkanapon belül, azaz legkésőbb még a nyolcadik munkanapon is közölheti írásban elállási szándékát és azt feladhatja postára melyben indokolási kötelezettség nélkül elállhat a szerződéstől az áru visszaszolgáltatása mellett. Az így hozzánk eljuttatott elállási szándékának beérkezésétől számított 14 napon belül vissza kell küldenie nekünk, és mi visszafizetjük a vételárat, ha nincs kizáró ok.

Arról van tehát szó, hogy bár a termék maga hibátlan, akár rendelkezik is minden olyan specifikummal, amit a weboldal hirdetettünk, de mégsem találkozik elképzelésével, indoklás nélkül visszaküldheti, a vételárat pedig visszakapja. Ekkor Önt csupán a visszaküldés költségei terhelik. Amennyiben a termék nem rendeltetésszerű használatból eredően károsodik, úgy az abból eredő kárt mi visszakövetelhetjük és a visszafizetésnél figyelembe vehetjük. Kipróbálhatja tehát, 8 munkanapot magában foglaló ideig használhatja, és indokolás nélkül vissza is küldheti a terméket, de az ne menjen tönkre, ne veszítsen az értékéből nem rendeltetésszerű használat miatt.
Az elállási jogának gyakorlására nyitva álló határidő meghosszabbodik abban az esetben, ha nem tettünk eleget a törvényben nevesített valamely tájékoztatási kötelezettségének (pl. a termékkel kapcsolatosan, az objektív elállási jog gyakorlása vonatkozásában). Ekkor az áru átvételétől vagy a szerződés megkötésétől 3 hónapon belül elállhat a szerződéstől. Ha a 3 hónapos határidőn belül pótlólagosan sor kerül a tájékoztatásra, akkor a 8 munkanapos – objektív – elállási határidő a tájékoztatás kézhezvételétől számít.
Ha ön a termékért előre fizetett és mi a rendelését azért nem teljesítjük, mert nem áll rendelkezésünkre a megrendelt termék, arról kötelesek vagyunk értesíteni, és a kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni.
Ha szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesítünk, akkor az elállási jog gyakorlása az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek minket terhelnek.

A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről kötelesek vagyunk tájékoztatni.

Néhány esetben Önt nem illeti meg az elállás joga:
1. ha mi az Ön beleegyezésével a 8 munkanapos határidő letelte előtt megkezdtük a szolgáltatás nyújtását;
2. fogyasztó személyéhez kötött, illetve a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére előállított vagy gyorsan romló, illetve természeténél fogva vissza nem szolgáltatható áru esetében;
3. hírlap, folyóirat, időszaki lap terjesztésére vonatkozó és szerencsejáték-szerződés esetén.
Az elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó fenti követelmények általunk történő megszegése esetén külön igényérvényesítési lehetőségeket nem hoz létre a törvény. Ön a fogyasztóvédelem általános védelmi mechanizmusaihoz fordulhat: Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, Békéltető Testületek, bíróság.

Akit részletesen is érdekelnek a fenti jogszabályok:

A mi ismereteink szerint valószínűleg nem teljeskörűen a fentieken kívül a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség hatósági tevékenysége során alkalmazott fontosabb jogszabályok : 

- Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény
- A kereskedelemről szóló 2005 évi CLXIV törvény
- A termékfelelősségről szóló 1993. évi X. törvény
- A tisztességtelen piaci magatartás és versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény
- Az üzleten kívül fogyasztóval kötött szerződésekről és az üzleten kívüli
kereskedés folytatásának egyes feltételeiről szóló 370/2004. (XII.26.) Korm. Rendelete
- A fogyasztóval kötött szerződésekben tisztességtelennek minősülő
feltételekről szóló 18/1999.(II.5.) Kormányrendelet
- Távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999.(II.5.) Kormányrendelet
- Az üzletek működéséről és a belkereskedelmi tevékenység folytatásának
feltételeiről szóló 4/1997.(I.22.) Kormányrendelet
- Az egyes kereskedelmi tevékenységek gyakorlásáról szóló 15/1989.(IX.7.) KeM rendelet
- A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet

Árfeltüntetéssel kapcsolatos jogszabályok:

A vételár mindig a kiválasztott árú mellett feltüntetett ár, amely Forintban (HUF) értendő és tartalmazza az ÁFA-t.
-A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (8-11. és 14.§)
-A fogyasztói forgalomba kerülő áruk és szolgáltatások árának feltüntetéséről
szóló 7/2001 (III.29.) GM rendelet

Jótállással, szavatossággal (minőségi kifogások intézése) kapcsolatos jogszabályok:
- Polgári Törvénykönyv 1959. évi IV. törvény (248.§, 305-311/A.§)
- Fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási
igények intézéséről szóló 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet

Reklámmal kapcsolatos jogszabályok:
- A gazdasági reklámtevékenységről szóló 1997. évi LVIII. törvény
- A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény
- A gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdek közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI törvény (nyelvvédelmi törvény)
- A fogyasztói forgalomba kerülő áruk, szolgáltatások árának feltüntetéséről szóló 7/2001. (III.29.) GM rendelet 

Az alábbiaknál bővebb tájékoztatás található a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
tevékenységéről, eljárásairól a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (1088 Budapest
József Körút 6. , Tel.: 06-1-459-4800) honlapján: www.fvf.hu
   
SARKPONT ZRT. Minden jog fenntartva.
A weblap a WEB-SET rendszeren üzemel. Készítette a BIT-Hungary Kft.